Alla inlägg den 1 september 2013

Av Ulrika - 1 september 2013 11:33

Brukade äta till frukost: 4-6 mackor med smör, gärna med marmelad eller honung oxå. Och så te med honung. Och direkt efter började jag leta efter nånting sött, choklad eller så.
Nu ska jag ju bryta det där med kolhydrater så dagens frukost blev plättar gjorda på ägg, yoghurt och mandelmjöl, med mascarpone och bär. Saknade inte mackorna alls faktiskt!

Av Ulrika - 1 september 2013 10:50

Fröken 200%, det har alltid varit jag. Allt eller inget, stora planer för drastiska förändringar- som håller en kvart och sedan faller i glömska. 

Jag planerar förändringar nu igen. Stora. Drastiska. Och för resten av livet. Så jag tänkte hålla mig på 100%, satsa helhjärtat utan att gå sönder, med ett fokus på förändringsarbetet som inte utesluter allt annat viktigt i mitt liv.

För det finns mycket viktigt i mitt liv- min familj, vår framtid, vår vardag, mitt jobb, mina vänner.


Men jag vill, måste, behöver 1. sluta slösa på sockret- är galet beroende av det, och kolhydrater överlag. Behöver för hälsans skull gå ner minst 30 kg, typ igår. 2. sluta röka. 3. förbättra mitt belöningssystem, till saker jag mår bra av på riktigt istället för skräp.


Så detta är min resa. Välkommen med.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards