Alla inlägg den 16 september 2013

Av Ulrika - 16 september 2013 22:25

Så kom regnet. Regnet, med lite mörker, med lite kyla, lite ruggigt. Fram med paraplyet och vintertäckena, upp med de varma kläderna ur lådorna i källaren. Ner med linnen, shorts och solklänningar. Brrrrr!
Det finns några få saker jag gillar med hösten:
Jag fyller år, jag gillar fortfarande det min höga ålder till trots.
Skogen fylls med härlig svamp, jag kan plocka svamp i timmar till familjens bedrövelse, och sen sitter jag och muttrar över renset.
Hösten är perfekt tid för långkok, mustiga grytor som bäst avnjuts med ett kraftfullt rödvin, mums på det!
Man kan kura skymning vid brasan på landet efter en hård dag i trädgården, det är kvalitetstid om något.
Och efter hösten kommer ju den mysiga pysseldelen av vintern, flera veckors förberedelse för julen. Och barnen är så snälla, eftersom de fortfarande inte är helt säkra på om tomten finns...

Japp, sen tog listan slut. Gillar nog våren en liiiten smula mer. Den listan är en kilometer lång.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards