Alla inlägg den 9 september 2013

Av Ulrika - 9 september 2013 22:01

Firade att mor min fyllde pensionär idag. Tillbringade eftermiddagen på den vackra villatomten, åt gott och njöt av värmen.
Ibland glömmer jag bort att hylla min mamma (och pappa) tillräckligt. Så här: Tack för att jag fick växa upp i en hel familj, i ett tryggt område. Tack för att jag inte behövde sakna något, materiellt eller känslomässigt. Tack för att jag fick lära mig att diskutera, argumentera, tänka kritiskt. Tack för allt stöd jag fortfarande får i alla sammanhang. Tack kära mor för att du varit en stark kvinna, en förebild, en modig och hårt arbetande och närvarande mamma. Tack för att jag fått lära mig värna om familjen, värna om miljön, värna om tiden jag har. Tack för att ni prioriterade (och prioriterar) tiden med oss barn så högt. Tack för mina underbara syskon. Och tack för att jag idag fortfarande har glädjen av er vänskap, ert kunnande, er kärlek.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards